Még, hogy Repülő Pöspök,,, ne röhögtessetek már! Hát ez egy csuhába bújt táltos! Na, jó! Nem tizenegy ujja van, hanem kilenc, de az majdnem ugyan olyan! Leghűségesebb emberem itt is rombolt, annak rendje és módja szerint.
Pilótajelölt 1. - Marianna
Bár három pilótajelölt közül lehet választani, de azt akarom, hogy ő legyen a pilótánk. Nem nyitok vitát!
Ami mellette szól:
- alíg több, mint ötven kiló
- új életet akar kezdeni
- eszméletlenül ki van tetoválva
Szavazz a jelöltekre! Ha majd lesz szavazás! Addig is, gyakorló szavazás jobb oldalt (rendezői bal). Lehet nyerni VIP belépőt a legvipebb vip szektorba, meg pár rekesz red bull-t. nyilván nem mi vettük, adta a szponzi.
Három mach felett
Krisztusban kedves testvérek, így pünkösd hétfőjén egy rendkívül fontos témáról kell beszélnünk, a hangsebességről. Chuck Yeagerről már volt szó, aki először ment gyorsabban 1 machnél. Van viszont egy előkelőbb klub, a hangsebesség háromszorosával repülőké. Nagy kedvencem, az Xplanes közölt egy fotót a tagok egy részéről.
Az egyik vagy az SR-71-es (szül.: A-12) vagy az orra alapján lehet még a NASA által használt nagysebességű tesztekre használt Blackbird-variáns, az YF-12. Ez a fekete vas, amiből nagyobb mennyiséget gyártottak, harminckettőt - erre a héten még visszatérünk - és amit arra használtak, hogy barmomi magasan és hihetetlen magasan átrepüljenek a célpontok felett, fotókat készítve, meg hülyét hozva az oroszokra.
Sokkal érdekesebb az a kecses, fehér gép, ami sosem került sorozatgyártásba. A száma XB-70 volt, a kódneve pedig Valkyrie. Kell-e mondanom, hogy egy hat hajtóműves, a hangsebesség háromszorosára képes stratégiai bombázóhoz illik a név? Ráadásul egy olyannal, amibe csak azért nem került atomreaktor, mert még a katonák is belátták, hogy az talán egy kicsit túlzás lenne?
A valkűrbe így se hagyományos kerozint tankoltak, hanem bórral dúsított "szuperbenzint", ami egy cseppet mérgező volt, meg voltak vele egyéb gondok is, viszont jóval nagyobb volt az energiasűrűsége. A gép olyan gyorsan és olyan magasan repült, hogy elvben nem volt mivel leszedni. Gyakorlatban az U-2 lelövésével az oroszok bebizonyították, hogy tudnak meglepetéseket okozni. Az interkontinentális ballisztikus rakékéták pedig azelőtt elavulttá tették a valkűrt, hogy sorozatgyártásba kerülhetett volna. Kettő készült, amiből az egyik még a tesztek során elpusztult.
A képről, érthető okokból, hiányzik a Mig-25-ös nagy magasságú stratégiai bombázó verziója, ami szintén képes volt 3 mach felé gyorsulni, igaz ezt többnyire nem élték túl a hajtóművek. Fél pontot azért ér a dolog. Különösen úgy, hogy mégiscsak ez minden idők leggyorsabb vadászgépe a maga 2,8 maches valós végsebességével.
[1]: http://area51specialprojects.com/nasa/xb70ship1.html
Breaking
Minden jólmenő diktatúra életében eljő a pillanat, mikor a píárnak is áldozni kell. Ezért most exklúzív fotókat közlünk az Alkotóról, a Nagy Gondolkodóról, a Tervezőről, vagy ahogy kollégái szokták nevezni, a Kedves Kreátor-ról. Ami különös bájt ad az alább közölt fotóknak, hogy a Mester temérdek munkája mellett, maga szerkesztette a képek kísérőszövegét.
Bizony, néha magam is megizzadok, mikor a sok tervrajz, számítás, és a mérnöki tudományban eleddig nem használt, egyes körökben talán eretneknek számító eszköz - melynek egy részét magam fejlesztettem - között megpróbálom kiismerni magam. Nekem se mindig könnyű.
Nagyfokú percizitáshoz szoktam az évek során, így munkámat az első időkben megnehezítette, hogy tudományos tanácsadóim javaslatára, súlytalanságban dolgozom. Erre első sorban azért van szükség, mert így a sok gondolkodástól kevésbé ráncosodik a homlokom.
Cockpithiénázás
Folyik a lázas munka, a mancsaftkapitány asztalán ezen a héten is egy olyan kettétört szárnyprofilt láttam, hogy a könnyem kicsordult. Amíg a mi gépünk készül itt van nektek, az egyik legmenőbb kép, ami az interneten található repülőkről. Így nézett ki a Concorde pilótafülkéje:
Ez itt csak egy fotó, de ha tovvábbkattintotok, akkor van zoomolható, tekerhető, szétnézős verzió is. Akinek ez nem elég, Speyerig kell futnia, hogy megnézze a technolgiai múzeumban kiállított gépet. Meg a Buránt. Meg a Konkordszkijt.
Utolsó kommentek